sobota 8. dubna 2017

10 knižních dní - 7 filmových verzí


Po delší době Vás vítám u dalšího článku z projektu 10 knižních dní. O dnešním článku jsem hodně přemýšlela, chtěla jsem vymyslet lepší způsob jak na toto téma napsat. Rozhodla jsem se to pojmout trochu netradičně, protože podle mě srovnávat film a knihu nemá význam. Nikdy do filmu nenacpete vše co je v knize. Vybrala jsem 7 filmů které jsem si pustila potom, co jsem přečetla knihu (až na jeden). Filmy natočené podle knih beru jako dokreslení postav a prostředí. Pokud to jde, film je vždy na druhém místě, nerada si ho pouštím jako první, knihu už si tak neužiju, i když si dokážu představit postavy. 

Jak to máte Vy? 

Harry Potter
Celá série je pro mě srdeční záležitostí, i když se tu občas rozchází film s knižní předlohou. Miluji jak filmy tak knihy, a to že na plátně chyběl Protiva.. no, dá se to odpustit.


Divergence
Knihy jsem četla hned jak vyšly, a v současné době je plánuji číst znovu, až bude čas. Ve srovnání s filmy jsou ale mnohonásobně lepší. Nejlepší podle mě byla jednička, a pak už to šlo z kopce..


Hunger games
Jediný případ z mého výběru, kdy jsem viděla dřív filmy než četla knihy. Až po přečtení jsem zjistila jak moc se od sebe liší, a celkem mě to zarazilo. Myslím, že některé důležité detaily dost chyběly.


Inkoustové srdce
Strašně se mi nápad téhle série líbí. Kdo by nechtěl číst a sledovat, jak jeho oblíbené postavy ožívají tónem jeho hlasu? Tyto knihy ani film nejsou moc známé, i mě hodně dlouho trvalo než jsem na ně narazila a vlastně i velkou náhodou..


Pán prstenů
Na knížkách i filmech jsem vyrostla díky své sestře, která si mě vychovala podle svého. Tady je to stejné jakou Harryho, odlišnosti se tu najdou, ale vůbec mi to nevadí.


Než jsem tě poznala
Taky Vás knížka rozbrečela? Asi většinu, ale mě dostal i film, který je naprosto geniální. Mohla by se filmová verze rozšířit i o Život po tobě, vůbec bych se nezlobila. Teď jsem narazila na informaci že spisovatelka píše třetí díl.. snad je to pravda.


S láskou Rosie
Knižní podoba mě vůbec nebavila.. přišlo mi to zdlouhavé a nezáživné. Na film jsem se koukla kvůli mamce, která ho chtěla vidět. A světe div se, film jsem si naprosto zamilovala!


Příští článek v tomto projektu je 6 oblíbených autorů.. Už teď jsem zvědavá co vymyslím.
Mějte se krásně! :)