čtvrtek 13. dubna 2017

10 knižních dní - 6 oblíbených autorů


Dnes je na řadě další článek z projektu 10 knižních dní. Představím Vám své oblíbené autory, a pokusím se vysvětlit proč jsem do té nejlepší šestky vybrala zrovna je. Nad výsledkem, který si můžete přečíst níže, jsem dlouho přemýšlela. Knih které mám ráda je opravdu hodně, ale když se zamyslím, oblíbených spisovatelů mám opravdu málo. Dost jsem s výběrem váhala a samotná podoba mě překvapila.. Ale nejsou to neznámí autoři, určitě je znáte.



J. K. Rowling
Ump.. nikoho jiného jste ode mě nemohli na začátek čekat ne? Rowlingová je pro mě paní spisovatelka, kterou nikdo nepřekoná. Její tvorba mě ovlivňuje odjakživa, a je mým velkým vzorem. Dokázala stvořit něco neuvěřitelného. Po celém světě má miliony fanoušků, kteří netrpělivě čekají na její nové knihy a pro které se stal svět Harryho Pottera životním stylem. Slova nestačí na vyjádření obdivu a poděkování za to, že stvořila kouzelnický svět.


J. R. R. Tolkien
Stejně jako svět Harryho Pottera mě i Středozem zajímá díky sestře, která si mě vychovala podle svého. Občas si říkám, že je škoda že naši rodiče toto nadšení nesdílí, alespoň u Tolkiena. Ale já je přesvědčím, ještě to nevzdávám! Tolkien kromě toho že vymyslel nový svět, dal vzniku i mnoha národům a k nim písem a řečí. Například runová abeceda, kterou můžete znát z Hobita, je perfektní a jednoduchá k zapamatování. Nikdy nevíte kdy se může hodit, na základní škole posloužila mé bývalé třídě výborně k tahákům.. 


C. S. Lewis
Lewis je autorem velmi známé Narnie, kterou naprosto zbožňuji. I když je to pohádkový příběh, nikdy mě neomrzí. Když o tom přemýšlím.. bez tohoto spisovatele by nebyla tahle stránka, ani moje láska ke čtení. Narnie byla první knižní sérií, kterou jsem si bez pomoci sama přečetla. Taková radost když jsem jí celou přečetla a nikdo mi s tím ani trochu nepomáhal, a já chtěla víc a víc. Zamilovala jsem si svět draků, trpaslíků, faunů a dalších stvoření které do světa fantasy žánru patří. 


Rick Riordan
Tento spisovatel dokázal něco neuvěřitelného - vzal bohy z Řecka a Říma a vsadil je do současného světa. Udělal to ale tak dokonale, že žádný z nich neztratil své hlavní vlastnosti, díky kterým jsou známí. A co je ještě lepší? Ještě pořád z tohoto nápadu dokáže vytěžit to nejlepší, a vesele si svoje příběhy píše dál. Jejich úroveň se nesnižuje, přijde mi že snad ještě stoupá. Jsou to sice knihy pro děti, ale vše má promyšlené. Nejednou mi znalosti z jeho knížek zachránily známku ve škole...


Christopher Paolini
Kdo by neznal Odkaz dračích jezdců? Neskutečně známá a oblíbená série, která mi leží rozečtená v knihovně. Ale už po prvním díle si mě Paolini získal na svoji stranu. Nevěřila jsem všem nadšeným ohlasům na jeho knihy, a ještě víc mě překvapilo v jakém věku toto dílo napsal. Vymyslet celý svět, zápletku, postavy, kouzla, návaznost a ty detaily... klobouk dolů. Minulý rok se Paolini objevil na Humbooku, a mě do teď mrzí že jsem ho nestihla. Budu doufat, že u nás nebyl naposledy.


Rainbow Rowellová
Jako poslední jsem si vybrala autorku YA literatury, od které můžete znát třeba Fangirl, Nedej se a další knihy. Byl to opravdu boj, nedokázala jsem se pro posledního autora rozhodnout a nakonec jsem zařadila tuto sympatickou spisovatelku. Všechny knihy co jsem od ní četla se mi moc líbily, a odpočinula si u nich. Pro mě jsou knihy od Rowellové jistota, vím že mě nezklamou. 


Jako další pět emocí.. z šestého bodu mám docela obavy, tak se určitě mrkněte jak se s tím poperu! :)