Recenze: Marná touhy snaha (Láska podle Shakespeara #2)

Orig. název: Better Deeds Than Words
Autor: Georgina Guthrie
Překlad: Kristýna Vítková
Vydáno: Grada, 2016
Počet stran: 480

Aubrey Priceová má před sebou posledních pár týdnů studia na Torontské univerzitě. To, co mělo být nejkrásnějším obdobím jejího života, se pro ní stává utrpením. Tajný vztah s Danielem Grantem, asistentem na katedře angličtiny, čelí mnoho překážkám. Jeho odhalení by obzvlášť Daniela stálo nejen pověst, ale i celou kariéru. Oba doslova odpočítávají minuty, než budou moci být konečně otevřeně spolu. Mezitím hledají útěchu v tajných vzkazech a tolik výmluvných slovech Shakespearových dramat a sonetů.

Po dočtení prvního dílu jsem se bez rozmýšlení chtěla pustit do pokračování Lásky podle Shakespeara, a byla jsem mile překvapená, když mi nakladatelství Cosmopolis, kterému moc děkuji, poskytlo i druhý díl k recenzi. Kniha opět přišla velmi rychle, ale o tom si můžete přečíst TADY. Bohužel jsem byla poslední dobou v jednom kole a neměla jsem na čtení moc času. Ale každou volnou chvilku jsem knize věnovala, i když to znamenalo třeba ponocování. Přečetla jsem jí ani ne za týden, ale kdyby mě tolik netížila škola, určitě bych jí přelouskala rychleji.

Kniha má snad ještě hezčí obálku než měl první díl, a v knihovně působí dojmem vycházejícího slunce. Jsem pyšná, že mám takový poklad v poličce. Autorka ze svého skvělého stylu psaní neslevila, právě naopak. Přidala více přímé řeči, emailů a sms zpráv mezi hlavními hrdiny. Kniha byla hrozně nakažlivá, a i když je to docela cvalík, vůbec jsem si těch skoro 500 stránek neuvědomovala. Je to sice druhý díl, a nic zásadního se v něm nestane, ale díky tomuto středovému příběhu prožijeme více důležitých momentů mezi Danielem a Aubrey. Kniha je rozdělená na části, které vypráví Aubrey a poté i Daniel. Samozřejmě nechybí ani citáty u každé kapitoly, a opět jsem jeden vybrala:

Tak plnou oběť lásky,dary, slova
a slzy, sliby nabízí mi slova.
-Troilus a Cressida

Díky více kapitolám z Danielovi strany se dozvídáme i více o něm samotném. Tato postava totiž není tak dokonalá jak se jeví, a musím přiznat že kdyby se tenhle háček nevyskytl, začala bych uvažovat o  pohádce. Ale Daniel se se vším statečně pere, a Aubrey mu neskutečně pomáhá. I ona si prošla změnou, zdá se mi více vyspělá než v prvním díle, kde byla dost předvídatelná. Sice to všechno mezi nimi málem skončí katastrofou, ale oni to zvládnou, a zaslouží si svůj pohádkový konec víc než kdokoli jiný.

Mám za sebou dva díly z této série, a jak je Vám už asi jasné, naprosto jsem si ji zamilovala. Další díl, který by měl vyjít teď v březnu, se jmenuje Sen noci univerzitní. Už jen podle obálky usuzuji, že bude perfektní. Ale kdo ví? Určitě si ho chci přečíst, abych věděla jak vše dopadne :)

Těžko posoudit který díl byl lepší, oba nabízeli něco jiného a nového. Věřím, že trojka bude rozhodující. Marná touhy snaha se mi líbila v tom, že se z romantiky přesouváme dál a dozvídáme se více o postavách. Nechybělo mi nic, a na žádný zádrhel také nemůžu přijít, a to se vážně snažím. Prostě parádní čtení, ke kterému se budu v budoucnu opravdu ráda vracet :)

10/10

Ještě jednou chci poděkovat nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku.
Jestli Vás tato kniha zaujala, můžete si ji zakoupit ZDE.