pátek 10. března 2017

Ideální knižní koutek



Je tu další měsíc březen, na který jsem se moc těšila. Konečně už totiž začíná jaro a končí ta otravná zima. Ale dalším důvodem proč mám toto období ráda je ten, že březen je měsícem knihy. A jak jinak oslavit tento knihomolský svátek, než nakupováním knih? V březnu vychází mnoho zajímavých titulů, ale kam je dávat? Tento měsíc je přímo ideální k pořízení nové knihovny.

Přemýšleli jste někdy o tom, jak by vypadalo Vaše ideální místo na čtení? Já ano, a mockrát. Ale vždycky se mé představy nějak rozcházeli se skutečností. Přece jen, knihovna přes celou stěnu a krb se mi do pokoje asi nevejde. Ale teď, jako kdyby mi četli myšlenky, se mi ozval portál FAVI, který shromažďuje firmy s různým nábytkem a dekoracemi, s nabídkou, abych vytvořila koláž, jak by měl vypadat můj ideální koutek na čtení. A já ji s radostí přijala. 

Jaká je tedy moje představa?

Nečekala jsem že mě vytváření vlastního návrhu tak chytne, nakonec jsem jich vytvořila asi pět, ale ukážu Vám ten, co se mi líbí nejvíc. Nebylo jednoduché z obrovské nabídky produktů vybrat to pravé, proto jsem nakonec vsadila na jednoduchost a eleganci. Poslední dobou jsem se zamilovala do bílé barvy. Prostor opticky zvětší a působí čistě. Moje první knihovna je také bílá, a knížky v ní vypadají skutečně hezky. Ale přece jen, taková knihovna ze dřeva je klasika. 

Když zavřu oči představím si takové ideální místo na čtení, první co mi po knihovně naskočí je křeslo. Pohodlné, velké a lákající ke čtení. Přemýšlela jsem i o lenošce, ale když si obvykle s knížkou lehnu, jsem schopná okamžitě usnout. Vedle křesla musí být stolek, a na něm velký hrnek s čajem, kávou nebo horkou čokoládou. Upřímně, nedokážu si představit lepší rozečtení knížky než s něčím dobrým. A protože čtu ráda do noci, nesmí chybět ani lampička. Ještě mi ale k dokonalosti něco scházelo, a to nějaká dekorace. Narazila jsem na moc hezký rámeček na fotky, který mi do představy okamžitě zapadl. 

A tady je výsledek :)


Na portálu FAVI jsou opravdu krásné kousky, a sama za sebe musím říct, že už jsem si pár věcí vyhlédla. Chci moc poděkovat za oslovení a nápad na článek, do kterého jsem zatím neměla odvahu se pustit.

A jak vypadá Vaše ideální místo na čtení? Určitě mi to do komentářů napište, jsem na vaše představy zvědavá!