sobota 25. března 2017

10 knižních dní - 8 obálek


Zdravím Vás u dalšího dne této výzvy. Dnes jsem si pro Vás připravila 8 nádherných obálek knih. Včera jsem tohle pásmo článků neproložila jiným, protože jsem přišla ze školy a usnula. Posledních pár týdnů je pro mě docela náročných, a já se začínám bát, že svou výzvu 70 knih nestihnu.. je stále těžší a těžší si najít čas na čtení. 

K tomuto článku se naprosto nabízí otázka: Vybíráte si knihu podle obalu? Já sama za sebe musím říci, že ano. Stejně jako u lidí je pro mě důležitý první dojem. A když se mi obálka líbí, tak o ní začnu přemýšlet. Samozřejmě se najdou knihy u kterých je obálka nejlepší z celé knihy. I to se občas stane. 

Jak to máte Vy?


Celá série Šepotání mě okouzlila jak příběhem, barevným písmem tak celkovou podobou. Líbí se mi zajímavý druh písma, odvážné barevné kombinace a znázornění postav, které díky tomu dostaly tvář. 


U Lásky podle Shakespeara pro mě bylo těžké vybrat nejhezčí kousek. Dilema jsem měla mezi dvojkou a trojkou, a rozhodla se pro střední cestu. Když jsem knihu dostala a rozbalila, bylo to jako by vyšlo slunce.. a jak nádherně rozjasnila knihovnu!


Fantastická zvířata jsou pro mě naprostou jedničkou. Vystouplá zlatá písmena jsou jak na přední straně, tak na hřbetě knihy a vypadají naprosto dokonale. Takhle na obrázku to nepůsobí tak hezky, knížku musíte mít v ruce.


S takovou obálku jako u Illuminae jsem se ještě nesetkala. Když sundáte přebal, objevíte další zápisky postav, a s obalem? Objeví se před vámi důležitá hesla. Když jsem si knihu přinesla domů, byla jsem z ní naprosto nadšená.


Nocte jsem si omylem odnesla z knihovny, ale nakonec jsem byla moc ráda. Půjčila jsem si jí právě kvůli tomu, že mi padla do oka. Byl to risk, ani jsem si nečetla anotaci. Těším se na druhý díl, který bude mít podobnou obálku jako Nocte.


Obálka se mi zalíbila hned co jsem jí uviděla, ale bohužel kniha samotná mě moc neoslovila. Je to průměrná YA kniha, ale s nádhernou obálkou, která si mnohé čtenáře získala. Půjčovala jsem si ji ve stejné vlně jako Nocte, kdy jsem koukala hlavně na podobu.


Aristokratka se mi zamlouvá pro svou jednoduchost. I přes to, že nehýří pestrými barvami si získala srdce mnoha čtenářů. Další díly mají obálky zpracované podobným stylem, a je to opravdu nádhera. V jednoduchosti je krása.


Jako poslední jsem vybrala Modrá jako safír. Na začátku jsem na obálky této série hodně nadávala, ale nakonec jsem si je zamilovala (hlavně když se tam objevil Xemerius). 

Jaké obálky byste vybrali Vy?
Budu se na Vás těšit u dalšího článku ;)