pondělí 20. března 2017

10 knižních dní - 10 skvělých knih


Před pár dny jsem se rozhodla zapojit do projektu, který se jmenuje 10 knižních dní. Jde o to, že po dobu deseti dní budu plnit 10 zadaných úkolů. Nebudu je přidávat každý den, ale obden, a budu je prokládat jinými články. To znamená, že můžete každý den čekat nějaký ten článek ;)

 Dnes je to deset skvělých knih, a musím říct, že mi výběr dal opravdu zabrat. Mám mnoho oblíbených knih, a některé se bohužel do výběru nevešly. Jsou to knihy hlavně ze sérií, a i mě překvapilo že jich mám rozečtených tolik.

Jaké knihy jsem tedy nakonec vybrala?




Klasika která prostě nesmí chybět. Miluji celou HP sérii, ale Fénixův řád jasně vítězí. Bavila mě Umbridgeová, Brumbálova armáda a začátek kde se objevil Sirius. Přijde mi, že se konečně začalo něco dít, oproti předchozím dílům. I přes tloušťku knihy jsem jí měla přečtenou neskutečně rychle, a bylo takřka nemožné se od ní odtrhnout.


Nocte je neskutečná kniha, plná překvapení. Když jsem jí dočítala, spadla mi brada, protože takový zvrat jsem rozhodně nečekala. Do teď si pamatuji husí kůži kterou jsem z ní měla. Má překrásnou obálku, která Vás zaujme na první pohled. Samozřejmě musela končit otevřeně, a já myslela že se zblázním. Skvělá zpráva je, že má vyjít pokračování, na které se strašně těším.


Knihu jsem si přečetla po doporučení a shlédnutí pár minut filmu. Jsem strašně ráda, že jsem film nezkoukla, absolutně by mi zničil dojem z knihy. Celou dobu čtení jsem se smála, a nevycházela z údivu nad fantazií autora. Říkáte si, to tam nedá, už by to bylo moc- a ono to tam je, a naprosto to sedí. Znám několik lidí kteří prohlásili že je to blbost. Nenašli tam totiž nic k pochopení, a o to právě jde. Brzy se snad dostanu k dalším dílům.


Krásné romantické čtení, u kterého jsem si odpočinula. Aubrey i Daniel jsou sympatické postavy a pro mě nebyl žádný problém se do knihy začíst. Lásku podle Shakespeara jsem získala jako recenzní výtisk a v současné době mám doma celou sérii, a chystám se na poslední díl, Sen noci univerzitní. Všechny tři knihy mají překrásné obálky, do kterých se musíte zamilovat.


Celá série Šepotání je pro mě naprostou srdcovkou. Miluji Říši divů a po zjištění, že vyšla kniha parodující Alenku jsem byla na pochybách, jestli se do ní pustit. Zvědavost nakonec zvítězila. Nejdřív jsem byla znechucená ale nakonec jsem si tento příběh oblíbila. Knihy jsou krásné jak obálkami, tak i nezvyklou barvou písma. Je zvláštní číst zelený, červený nebo modrý text, ale byla to příjemná změna.


Na Hobita nesmím zapomenout. Už ani nevím kolikrát jsem ho četla. Letos mě čekal i ve skupině My čteme, a už mám splněno. Tolkien je můj oblíbený spisovatel, ale hobita mám od něj nejradši. Do Pána prstenů jsem se vždycky trochu hůře začetla, a u Hobita jsem takový problém neměla. Baví mě Bilbova dobrodružství, a všechny ty řeči trpaslíků. Žádný fanoušek Středozemě by neměl Hobita přeskočit.


Velký Gatsby je další kniha ke které se ráda vracím. Přečetla jsem si ho po shlédnutí filmu, a s radostí musím říct, kniha byla ještě lepší! Tolik se mi líbila, že jsem ji přečetla během jedné noci a o prázdniny jsem si ji vezla i na tábor, kde se to opakovalo, protože jindy nebyl na čtení čas. Vždycky mě dostane závěr... brečím jako želva.


Jo, někdy to na mě prasknou muselo. Miluji komiksy, ale o trochu radši mám mangu. Doma mám několik knížeček Naruta a vždycky si nějakou ráda přečtu. Moc času nespolkne, a přitom pobaví.. A ani seriál není pozadu. Přiznám se, že mým malým snem je pořídit si všechny jeho díly, ale nechávám to náhodě. A jestli nevidíte rozdíl mezi komiksem a mangou? Nevadí, mám v plánu na toto téma napsat článek. 


Tady mě trochu přemohla nostalgie. Narnie byla první knižní sérií kterou jsem přečetla, a když jsem si ji na před půl rokem zopakovala, věděla jsem že to byla dobrá volba. Kdyby mě totiž nebavila už nečtu. Nejradši mám první díl, z jednoduchého důvodu. Není zfilmovaný a vypráví o samotném vzniku Narnie. Líbí se mi i kresby které příběh provází. Vysvětluje i některé záhady které se v budoucích dílech objevují. Série zatím v mé knihovně není, ale co není může být.


A na závěr, Stařec a moře. Když se knížka objevila ve skupině My čteme, celkem jsem se lekla. Nevěděla jsem co od knihy čekat, a její čtenáři se dělili na dva tábory s odlišným názorem. Už po prvních stránkách mě zasáhl hluboký význam knihy. Byla jsem dojatá obětavostí chlapce a trpělivostí starce. I když je uzounká, má rozhodně co nabídnou. Stařec a moře je pro mě obrovským překvapením a zážitkem. 


A to je vše! Jak se Vám můj výběr líbil, a jaké knihy byste vybrali Vy? 
Jestli Vás zajímá co se v projektu objeví příště, mrkněte na seznam:

Mějte se krásně!