úterý 28. února 2017

Shrnutí měsíce - Leden 2017




Ahoj! 
Je tu nové shrnutí měsíce ledna, který byl vcelku úspěšný. Povedlo se mi přečíst celkem pět,  známých knih. Minulý rok jsem články tohoto typu nepsala, ale letos jsem si řekla proč ne? Není to přehled jen pro mě, ale i pro mé čtenáře. Díky tomuto článku si můžu snadno připomenout, jaká postava se stala mou oblíbenou, která kniha mi nesedla a tak dál. Třeba někoho dopostrčím k přečtení knihy, do které by se ani nepustil. Článek o tom jaké knihy jsem si pořídila nebo dostala si nechám na později ;)



Počet přečtených knih:5
Celkový počet stránek: 1412

Mohlo to být lepší, ale i horší. Na začátku ledna jsem se okamžitě pustila do knih od Ježíška, ale moje čtecí tempo se ke konci měsíce prostě zpomalovalo. Hlavně kvůli škole. Myslela jsem, že to doženu na horách, ale tam se našlo tolik důvodů proč jsem si na knihy ani nevzpomněla.. Budu muset hodně přidat, abych těch sedmdesát knížek do konce roku zvládla.

Nejlepší kniha: Půlnoční koruna

Od téhle knížky jsem si slibovala opravdu hodně, už jenom kvůli prvnímu dílu, který byl naprosto dokonalý. Miluji série, a tahle má více než tři díly, z čehož jsem neskutečně nadšená. A další výhoda je, že se u každé stránky zvyšuje počet stran, o zábavu se nám starají sympatické postavy, knihy jsou i vzhledově naprosto dokonalé... vymyslela bych toho ještě hooodně. Hned sem s dalším dílem!

Nejhorší kniha: Dcera

Zamilovala jsem si celou Selekci. Myslím že kdyby autorka zůstala u základu třech dílů, vůbec nic by se nestalo. Jediné co mě na knize bavilo, byli kandidáti v Selekci, ale jinak mi tenhle příběh k srdci nepřirostl. U knížky jsem se celkem nudila, a každou další stránkou jsem chtěla rozcupovat tu namyšlenou princeznu. Jestli budu číst další díl? To se teprve uvidí.

Nejlepší postava: Sam (Život po tobě)

I když jde jen o vedlejší postavu, měl Sam v knize dost místa a k Lou se dokonale hodil. Přesně někdo takový dokázal nahradit Willovo místo tak, aby se i přes smutný konec čtenář přenesl. Jeho momenty v knize jsem hltala, a obdivovala jsem jeho trpělivost a statečnost. Jen otevřený konec knihy mě zase nepříjemně překvapil. Jak to sakra bude dál?

Nejhorší postava: Eadlyn (Dcera)

Tohle je naprosto jasná volba. Ta holka je tak protivná, arogantní, rozmazlená... Když o tom tak přemýšlím, zkazila mi vlastně celý dojem z knihy. Kdyby byla skromná a milá hned by se mi Dcera lépe četla, a možná bych si ji i oblíbila. Do čtení jsem se musela nutit, a nad některými výroky a činy které Eadlyn prováděla mi zůstával rozum stát.

Největší očekávání: Půlnoční koruna

Ano, a také očekávání splnila. Nebudu se opakovat, tahle série je moje srdcovka. Když jsem si dělala seznam knih na Vánoce, byla na prvním místě (a za ní další díly této série..a pak další bilion knih).  Měla jsem z ní takovou radost! Ale nechala jsem si jí až na nový rok. To čekání bylo přímo mučení! Ale naprosto upřímně musím říct, že to čekání stálo za to. Kniha  se četla dobře, děj byl poutavý, a myslím, že všichni příznivci Skleněného trůnu se mají rozhodně na co těšit.

Největší překvapení: Stařec a moře

Nečekala jsem, že mě bude nějaká klasika bavit. Knihu jsem si chtěla vzít na hory, ale jako na potvoru dorazila dva dny po tom, co jsem se vrátila. Ale nevadí, do knihy jsem se pustila a byla jsem mile překvapená. Stařec a moře je nádherné čtení, ke které mě přivedla skupina My čteme, a za to jsem moc ráda. Myslím že by si jí měl přečíst každý. Povinně!

Nejkratší dobu čtená kniha: Zůstaň se mnou (Zůstaň se mnou #1)

Překvapivě, nebyl to Stařec a moře, ale Zůstaň se mnou. Neskutečně dojemná a přitom oddechová četba, která mi zpestřila vstup do dalšího roku, i když mi dělala společnost jen pár hodin. Taky ta pauza od knížek, která trvala asi týden po Vánocích udělala svoje. Řekla jsem si, že si nové knihy nechám na další rok, a aspoň jednou jsem něco splnila. Bohužel jsem se ještě nedostala ke druhému dílu, ale všechno bude. A zase, nesnáším otevřené konce!

Nejdelší dobu čtená kniha: Dcera (Selekce #4)

Tahle potvora mi dala pěkně zabrat. Seděla jsem nad ní více než týden, a prokousávala se opakujícím se dějem, který jsem měla tu čest poznat v Selekci. A postavy mi to rozhodně neulehčovaly. Nevím jestli se pustím do dalšího dílu, ale asi bych měla, ať je série kompletní. Vážně nechápu co vedlo autorku k napsání dalších dílů, když to bylo dobré tak jak to bylo...

Nejtlustší kniha: Život po tobě (Než jsem tě poznala #1)

400 stran, které byly plné radosti i smutku. Už po prvních pár stránkách bylo nemožné se od knihy odtrhnout. I přes Willovu nepřítomnost jsem si knihu zamilovala. Jestli někdo váháte jestli si ji přečíst, a váháte kvůli ztrátě hlavního hrdiny, tak se nebojte. Do knihy se klidně pusťte, myslím že nebudete litovat. Chybějící postavy nahradí jiné, a díky nim příběh nic neztratí.

Nejkratší kniha: Stařec a moře

Nejkratší, ale rozhodně to nevadilo. Kdyby totiž měla jen třeba o 50 stran víc, neměla by u mě úspěch. Ztratila by své kouzlo. I na těch několika málo stránkách autor dokázal své spisovatelské mistrovství a příběh obsahuje tolik poučení a metafor, že jsem si to nestíhala ani zapisovat. Prostě neskutečná kniha, ke které se rozhodně v budoucnu vrátím.

Nejlepší obálka: Dcera (Selekce #4)

Tak aspoň někde ty plusové body získat musela. Musím uznat, že i přes to jaká je Dcera slátanina, tak do její obálky jsem se naprosto zamilovala. Stejně jako celá série má nádherný přebal, a pod ním je kniha čistě bílá a zdobí ji jen název a jméno autorky. Ale když jakoukoliv knihu z této série zahlédnete, tak Vás přímo praští do očí (v dobrém slova smyslu).



Leden byl pro mě takovým rozjezdovým měsícem, ale teď už se vracím ke svému starému tempu, kdy jsem schopná přečíst i 300 stránek za den. Povedlo se mi pohnout i se Čtenářskou výzvou na Databázi knih, kde jsem teď na 35%. Celkem mi pomohlo naplánování knih, už jen odškrtávám ze seznamu. Článek o nových knihách za leden už taky chystám, mám ho v plánu přidat co nejdříve! 
Mějte se krásně :)

Jestli si chcete přečíst na některou z knih recenzi, stačí kliknou na její obrázek níže ;)