neděle 19. února 2017

Recenze: Daniel & Aubrey (Láska podle Shakespeara #1)

Orig. název: The Weight of Words
Autor: Georgina Guthrie
Překlad: Kristýna Vítková
Vydáno: Cosmopolis, 2016
Počet stran: 463


Anotace:
Aubrey Priceové začíná poslední semestr jejího bakalářského studia na torontské univerzitě. Zdá se, že už brzy v poklidu dokončí svá studia Shakespearových děl. Pak se ale na katedře objeví nový asistent Daniel a Aubrey se do něj zamiluje. Ani jemu není chytrá, vtipná a nezávislá dívka lhostejná. Ale je tu přísný zákaz vztahů mezi učitelem a studentkou na univerzitě, fakt, že je Daniel děkanovým synem, a také jeho temné tajemství z minulosti...


Recenze:
Lásku podle Shakespeara jsem měla několikrát v ruce, když jsem jí zařazovala do police na brigádě. Právě proto jsem si ji všimla - v knihovně byla tak často vypůjčená, že jsem se s ní setkávala každý týden. Ale pak se to nějak sešlo, přečetla jsem si anotaci, a recenzní výtisk byl doma! Za něj chci moc poděkovat Nakladatelství Cosmopolis :)

Když na mě kniha poprvé vykoukla z balíčku, okamžitě jsem si ji zamilovala. Obálka je naprosto nádherná a lehce vystouplý nadpis je parádní ozdoba. Přiznám se, měla jsem z knihy obavy. Spojení Shakespeara a lásky mezi učitelem a studentkou.. no, nešlo mi to dohromady. Ale víte co? Nebyl důvod. Už po prvních pár stránkách jsem si říkala, že je to skvělý námět pro knihu.


Příběh je rozdělen na tři části - dvě vypráví Aubrey a jednu Daniel. Je to parádní v tom, že to vidíte z pohledu obou. Menší jednotky představují kapitoly. Nad každou je vždy uveden krátký citát z některého Shakespearova díla. To na knížkách mám moc ráda, vždy si tyhle výtržky zapisuji. Třeba tenhle, ten se mi moc líbí:


Zda šepot není nic?
Tvář k tváři klonit? Nos k nosu přistrkávat?
... lézt do koutů? Chtít, aby rychleji šel orloj?
           - Zimní pohádka

Autorku jsem neznala, a nevěděla jsem co od ní očekávat. Právě proto mě velmi mile překvapilo, jak se kniha dobře a lehce čte. Najednou jste u poslední stránky a netušíte jak jste se k ní přes těch 400 dostali. Příběh je promyšlený, a neskutečně čtivý. Nechybí zábavné slovní přestřelky ani malé drama. Jako bonus se na pár místech v knize objeví sms konverzace mezi hlavními hrdiny. 

Aubrey je sympatická, chytrá, i když možná malinko naivní. Záviděla jsem jí studium literatury, protože to je můj vysněný obor. Jako druhý hlavní hrdina zde vystupuje Daniel, asistent a shodou okolností i syn děkana, u kterého Aubrey pracuje. Je milý, chytrý a sexy. Není divu, že Aubrey pro něj okamžitě ztratí hlavu, a jemu se zalíbí chytrá studentka, která cituje Shakespeara bez mrknutí oka. Od začátku je mezi nimi pouto, a nechybí ani vtipné výstupy. Ty dva si prostě musíte zamilovat. 

Láska podle Shakespeara patří do třídílné série. Druhý díl se jmenuje Marná touhy snaha, a třetí, který má brzy vyjít (konec února) Sen noci univerzitní. Knihy opět lákají nádhernými obálkami. Jsem zvědavá jak bude příběh pokračovat, a jestli se Aubrey s Danielem dočkají svého šťastného konce. Já se do pokračování rozhodně pustím :)


Kniha mě velmi mile překvapila. Na romantické knížky si nepotrpím, ale Láska podle Shakespeara dostala i mě. Neskutečně jsem si u ní odpočinula, a těšila se na každý přečtený kousek. Jestli váháte nad přečtením, mohu Vám ji vřele doporučit ;)

10/10

Ještě jednou bych moc chtěla poděkovat Nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku.
Jestli Vás kniha zaujala, můžete si ji zakoupit zde.