Recenze: Dcera (Selekce #4)

Orig. název: The Heir
Autor: Kiera Cassová
Překlad: Jana Montorio Doležalová
Vydáno: CooBoo, 2016
Počet stran: 320

Princezna Eadlyn od malička stále dokola poslouchala vyprávění o tom, jak se její rodiče potkali. Ona ovšem ani náhodou netouží opakovat jejich romantický příběh! O svém životě však nerozhoduje sama. Její protesty jsou naprosto zbytečné, i ona si musí manžela vybrat v Selekci. A je jasné, že z přítomnosti 35 kluků ve svém domě není vůbec nadšená.
Avšak i přes nátlak okolí je odhodlaná využít celé soutěže ke svým osobním cílům. Nebude ovšem nakonec láska silnější než rozum? A co vše je Eadlyn ochotna udělat pro dobro svých poddaných?

Další knižní dárek který mi přistál pod stromečkem. Na Dceru jsem se neskutečně těšila, předchozí tři díly jsem si naprosto zamilovala. Byla jsem zvědavá na Eadlyn, a na to, že se na Selekci podívám z druhé strany, a uvidím jak to vlastně hlavní aktér vede. Dceru jsem si chtěla přečíst i před vydáním Koruny, která bude k mání myslím v květnu (možná se pletu). A taky jsem knihu zařadila do Čtenářské výzvy od Databáze knih. Splňuje zadání knihy odehrávající se v budoucnosti. A obálka? Je skutečně nádherná. Líbí se mi snad ještě víc než ty předchozí. Prostě není co dodat.

Kniha se čte vážně dobře jen.. ten příběh no.. myslím že kdyby autorka zůstala na třech dílech, nebylo by vůbec od věci. Sice je dobré to vidět z pohledu toho hlavního o koho v Selekci jde, ale pro mě už to ztratilo kouzlo. Štvalo mě jak se princezna celou dobu rozhodovala jestli soutěž začne brát vážně nebo ne, a výsledek toho rozhodování jestli si mezi kandidáty najde manžela zjistíme až na konci, kdy ji k tomu donutí docela závažná situace.

Upřímně se nedivím že Eadlyn vyvolává protesty po celé zemi, a kvůli uklidnění se uspořádá Selekce. Byla jsem strašně ráda že se zde objevily staré postavy. Jejich další osudy mě moc zajímaly. Ale z nových se pořádně představila pouze Eadlyn a Kile. Eadlyn jsem si za nic nedokázala oblíbit. Je namyšlená, arogantní a protivná. To že si pořád dokola říkala, že nikdo nemá větší moc než ona mě dohánělo k šílenství.

Ale mezi kandidáty v Selekci jsem si přeci jen pár oblíbenců našla. Baden byl pro mě jednička, hlavně proto, že si nakonec o princezně udělal stejný názor jako já. Pak Henri s Erikem, kteří mě neskutečně bavili. A nakonec asi Kile. O něm se toho dozvíme asi nejvíc a mě je docela sympatický. Už mám i vlastní tip jak to celé skončí ale třeba budu překvapená.

Myslím si že tři základní díly mohly klidně stačit. Dcera mě nebavila už jen  kvůli rozmazlené princezně a celý děj mi přišel takový nijaký. Jediné co mě na knize bavilo bylo 35 nápadníků ale nestačilo to k tomu aby se mi knížka nějak extra líbila. Korunu si nejspíš přečtu až bude, a doufám že už bude lepší. Kniha mi nic nedala, ale zas jsem u ní nemusela přemýšlet. Chyběla mi ta akce, kterou dříve představovali rebelové útočící na hrad.

Pokud máte rádi Selekci tak si Dceru přečtěte, třeba se Vám bude líbit víc než mě. Mě Dcera dost zklamala, čekala jsem jí o dost lepší. Od Koruny radši nebudu moc očekávat.

5/10