pátek 2. prosince 2016

Harry Potter Tag

 Ahoj!
Vítám Vás u dalšího knižního Tagu, který má tentokrát téma Harry Potter. Už několik let mám takovou tradici, a to, že v prosinci přečtu celou sérii Harryho Pottera. Proto jsem se rozhodla sepsat i tento Tag, který se Vám, doufám, bude líbit :) Sice nebude čistě knižní, ale myslím, že bez filmů by to nebylo ono.. Pojďte se podívat, a schválně, jestli byste odpověděli stejně ;)


Jaká je tvá oblíbená kniha?
Už u první odpovědi jsem se zarazila. Miluji všech sedm dílů, a vybrat z nich je hodně těžké. Ale nejspíš bych si vybrala Fénixův Řád. Tenhle díl mě neskutečně bavil, a i přes jeho tloušťku jsem ho měla přečtený dost rychle.


Jaký je tvůj oblíbený film?
Bez rozmýšlení třetí. Bavily mě hodiny věštění, Hagrid jako člen profesorského sboru i logika obraceče času. A hlavně se tu objevuje Pobertův plánek, a více se dozvíme o jeho tvůrcích. Je tu i dost vidět změna režiséra, film samotný se začíná ubírat akčnějším směrem.


Jaká je tvá oblíbená postava?
Fred Weasley, jednoznačně. Hltala jsem scény ve filmech, i pasáže v knihách, kde se objevoval. Jeho hláškám jsem se neskutečně smála, a při jeho smrti brečela jako želva. 


Do které koleje by tě Moudrý klobouk zařadil?
Ještě před rokem bych řekla že Zmijozel, ale popravdě teď nevím... Dokonce jsem kamarádce (která je stejný blázen do HP jako já) psala, kam by mě dala, a ta mi bez váhání řekla, že Nebelvír. I na Pottermore jsem v Nebelvíru, tak na tom něco nejspíš bude.


Jakou podobu by měl tvůj patron?
Jsem dost energická, chvíli neposedím na místě a k nějakému problému nemám nikdy dost daleko, takže si myslím, že by mě mohla vystihovat fretka. Ale ne taková v jakou se proměnil Draco! :D


Na jaké pozici by jsi hrála famfrpál?
Kdyby tam nebylo hrála, asi bych napsala, že bych fandila na tribuně. Ale jako hráčka bych chtěla být asi v bránách. Na odrážeče a chytače to se svojí šikovností vážně nevidím, hlavně když netrefím ani vrata od stodoly. A jako střelkyně bych byla nejspíš naprosto marná, vždycky když by se proti mě někdo rozletěl tak bych ze hřiště uletěla.. :D


Oblíbený moment?
Těch je vážně moc... Ale zůstanu u pátého dílu, kde se setkal Snape s jistou růžovkou.. Asi všichni víme ne? :D


Nejsmutnější moment, který tě rozplakal?
Takových momentů bylo víc, jako Fredova smrt, nebo ve filmu, když se Harry vzdal Voldemortovi, a Hagrid nese jeho mrtvé tělo zpět do hradu. V tváři má neskutečnou beznaděj a smutek. Ale kdybych měla vybrat opravdu ten nej, byla by to Siriusova smrt. Když jsem to viděla poprvé, brečela jsem a zařekla se, že už další díly nechci vidět. Naštěstí jsem to nedodržela, ale pokaždé když tu scénu vidím brečím.


Jaký je tvůj oblíbený profesor? 
Beze sporu Remus Lupin, který se ke svým žákům choval tak neskutečně. Byl Harryho obrovskou podporou a i přes své postižení si zachoval lidskost. A upřímně, koho by jeho hodiny nebavily?


Jaký je tvůj oblíbený předmět?
Nejspíš hodiny Severuse Snapea, lektvary. Sice jsem si dost jistá, že by mi všechno vybouchlo jako Seamusovi, ale tenhle předmět mě vždy lákal. 


Která mrtvá postava ti nejvíce chybí?
Tak tady se ode mě asi odpovědi nedočkáte. Umřelo mnoho mých oblíbených postav, u kterých můžu jen hádat, jak by s nimi příběh pokračoval dál, kdyby přežily. 

Jaký je tvůj oblíbený zvěromág?
Sirius! Byla jsem nadšená když se objevil v pátém díle v podobě Irského Vlkodava. A jeho hláška ze třetího dílu je naprosto kouzelná : ,,Jako pes mám mírumilovnou povahu. James nejednou navrhoval abych se proměnil natrvalo. S ocasem bych se smířil, ale ty blechy.. ''


Jaké je tvé oblíbené kouzlo?
Ty jo, těch je tolik. Ale asi... jo, Expecto patronum. Znamená to v doslovném překladu z latiny něco jako očekávat ochránce. Líbí se mi ta představa, že si vybavím hezkou vzpomínku a z hůlky vyšlehne proud světla ve formě patrona který mě chrání. Zbožňuji scénu z pátého dílu, kde se Brumbálova armáda učí právě toto kouzlo.


Jaký obchod na Příčné ulici bys ráda navštívila?
Asi jako každý knihomol bych se chtěla jít podívat do Krucánků :) 


A to je vše! Na Harryho by se dalo vymyslet ještě tolik otázek... ale myslím, že to stačí. Schválně jsem neuváděla neoblíbené postavy a části, to si nechám zase na jindy ;) 

Mě ale zajímá, jak byste na tenhle Tag odpovídali Vy? :)