Recenze: Ztracená

Orig. název: Lost Girl
Autor: Adam Nevill
Překlad: Filip Samec
Vydáno: Omega, 2016
Počet stran: 344

Píše se rok 2053. Kvůli změně klimatu se miliardy bezdomovců a hladovějících stávají snadnou kořistí pro pandemie, které zaplavují svět. Gangy násilníků a bandy pašeráků lidí živořících v rozpadajícím se světě. v němž vládne ''královna Smrt'', mají žně. Hrdinovi drsného románu se svět změnil v peklo před dvěma roky, kdy se mu ztratila čtyřletá dcera. Co se vlastně stalo? Okamžiky před jejím zmizením mu tkví stále před očima, ale policie nemá zájem - kdo by se v šíleném světě ještě staral o nějaké ztracené dítě? Musí dcerku najít sám....
Znepokojivé a drsné čtení Vás od první stránky zaujme svou přesvědčivostí.

Dlouho jsem si říkala, že by nebylo špatné změnit žánr čtených knížek. A když jsem narazila na soutěž o recenzní výtisk od nakladatelství Omega, zajásala jsem. A když mi přišel email o tom, že mi kniha za nedlouho příjde, byla jsem nadšená. Vzala jsem změnu žánru jako výzvu. Knížka dorazila na moje narozeniny, a já se hned ten den pustila do čtení.

Obálka mě na první pohled docela vyděsila, ale pravda je taková, že naprosto odráží temnotu celého příběhu a dokonale ho vystihuje. Autor píše hodně popisně, ale v jeho podání mi to nevadilo, a díky detailům jsem se dokázala více vcítit do knihy. Už po prvních pár stránkách jsem si na styl psaní zvykla, a byla mile překvapená. Samozřejmě, jako každá kniha, má i tato slabinu. A tou se pro mě stalo prvních sto stránek, kde jsem měla problém se začíst. Pak se mi to ale nějak povedlo, a dočetla jedním dechem až do konce. Uznávám, někomu tento styl psaní nemusí sednout, ale rozhodně by měl knize dát šanci. Stojí to za to.

Příběh a celkové téma je velmi zajímavé. Asi je to kniha spíše pro mužské čtenáře, ale i já si tu našla své. Lákají mě knihy o různých scénářích, jakým směrem se bude naše planeta ubírat pokračovat za desítky let. Je snadné si tento konkrétní osud představit, protože tento příběh Vás dokáže vtáhnout do sebe. Na toto téma by se dalo napsat strašně moc, ale přesto mi tu nic nescházelo. Nechyběla nemoc, politická situace, zmenšení území a malá osobní válka muže, kterému se během pár vteřin ztratil své světlo života, ale on to přesto nevzdá a hledá ho. I když musí překročit své hranice.

Hlavní postavou je Otec. Jde si tvrdě za svým cílem, ale zároveň je citlivý a miluje svou rodinu. Kolem něj se vyskytuje mnoho vedlejších postav, ale nejvíce jsem si oblíbila Olega. S Otcem mají několik i vtipných výstupů, a mě příjemně knihu oživoval.

I když tenhle styl knih není můj šálek kávy, příjemně mě změna překvapila. Ztracená je zajímavá četba, a i když zaujme spíše mužské čtenáře, nevylučuji, že se nenajde nadšená čtenářka. Rozhodně bych jí doporučila ke čtení. Kniha se mi líbila, ale kvůli těm prvním sto stránkám nedám plný počet.

8/10

Děkuji za poskytnutí recenzního výtisku nakladatelství Omega

Knihu si můžete zakoupit zde