pondělí 28. listopadu 2016

Recenze: Zrcadlení (Šepotání #3)

Orig. název: Ensnared
Autor: A. G. Howardová
Překlad: Magdaléna Stárková
Vydáno: CooBoo, 2016
Počet stran: 430



Anotace:
V třetím díle ságy Šepotání se Alyssa a její otec vydávají do srdce magické země a chaosu, aby našli Alyssinu matku, její rytíře a napravili vše, co se stihlo pokazit.
Společně se Zachem a Morfeem musí zachránit Říši divů a odvrátit rozklad i zkázu, jež se zrcadlí v každém zrcadle na světě. Ale pokud uspějí a přežijí, opravdu je čeká šťastný konec?




Moje recenze:
Třetí díl mé oblíbené série, na který jsem nemohla kvůli jiným knihám najít čas, je konečně přečtený. Odkládala jsem ho asi i z toho důvodu, že Běsnění vyšlo až teď na podzim, a já bych nedokázala čekat. Opět jsem se vrátila do Říše divů, která je na pokraji zániku. I když má kniha přes 400 stran, zdolala jsem jí během dvou dní a několika probdělých nocí. Ani třetí díl své nadšence zaručeně nezklame. 

Protože se blíží velké finále, tak i kniha se vyvíjí. Snovou fialovou barvu písma vystřídala červená, a na obálce se nám tentokrát ukáže Zach. Přiznám se, že jsem si ho představovala naprosto jinak, a toto vyobrazení mě hodně zklamalo. Ale samozřejmě, obálka je dokonalá jako i u jejích předchozích dílů. Naprosto zapadá do kontextu Říše divů.

U třetího dílu mám pocit, že děj začal nabírat ještě vyšší obrátky, a ani chvíli jsem se nenudila. Je jasně vidět, že se autorka naprosto do tohoto světa vžila a cítí se v něm dobře. Její styl psaní pomalu graduje a já už se nemůžu dočkat na závěrečný ohňostroj ve čtvrtém díle. Jako nový prvek tu je epilog, který nám dovysvětlí co se stalo po závěrečné bitvě. A sama za sebe musím říct, že mě naprosto šokoval. Říše divů má tak neuvěřitelnou logiku, až z toho mrazí. Sice je epilog docela krátký a stručný, ale hlavně že je. 

Nejvíce se mi líbilo, že jsem se dozvěděla více o rodině hlavní hrdinky Alysse. Je to dost zásadní a překvapivé, takže Vám to samozřejmě nemůžu vyzradit. Každopádně, Zacha pořád nemám ráda, a naprosto zbožňuji Morfea. Zach byl celý díl protivný, jeho uvažování bylo zmatené. Naproti němu lstivý a vynalézavý Morfeus, a ještě se svými vtipnými hláškami. Naprosto jasný vítěz. Alyssa je naprosto dokonalá hlavní hrdinka šílené Říše divů. Je statečná, chytrá, sice trochu rozpolcená mezi Zachem a Morfeem, a její styl oblékání je ještě šílenější než dřív, ale dokonale se do příběhu hodí.

Zhruba před měsícem vyšlo Běsnění, a já už se nemůžu dočkat až se do něj pustím. Mrzí mě, že tak skvělá série nemá ještě více dílů, ale třeba je to dobře. Všichni kdo si Zrcadlení přečtou, se mnou jistě budou souhlasit, že jen epilog by byl na další skvělou knihu..

Ani třetí díl této série mě nezklamal. Doufám, že se co nejdříve dostanu i k dalšímu dílu. Po celém přečtení této ságy mám v plánu udělat velkou recenzi na celou sérii, protože jsem si jí opravdu zamilovala. A jestli jste ještě Šepotání nečetli, tak byste to měli rychle dohnat, věřím, že z něj budete stejně nadšení jako já.. :)

10/10

Četli jste Zrcadlení? Co na něj říkáte? Jaká série Vás poslední dobou zaujala?

Mějte se krásně! :)