Recenze: Skleněný trůn

Orig. název: Throne of Glass
Autor. Sarah J. Maasová
Překlad: Ivana Svobodová
Vydáno: CooBoo, 2015
Počet stran: 389

Když knížka vycházela, pokukovala jsem po ní, ale měla jsem v tu dobu hodně rozečtených sérií a tak jsem si řekla, že se k ní za nějakou dobu vrátím. Četla jsem hodně recenzí, jedny říkaly, že je to pořád stejné téma, jiné zas knížku vychvalovaly do nebes. Když jsem navštívila stránku Megaknih, knížka na mě přímo zírala z první strany.. Náhoda? Nemyslím si. Neskutečně jsem se na ní těšila až příjde, a hned se do ní pustila.

Na první pohled Vás musí kniha zaujmout obálkou. Je opravdu nádherná. Moc se mi líbí zvláštní pojetí nadpisu knihy, nejen že je stříbrný ale i vystuje z obálky a díky tomu je kniha i na omak zvláštní. Na obálce můžete vidět hlavní postavu knihy - Celaenu. Už od mala byla vychovávaná jako nájemný vrah, ale v nízkém věku ji chytili a uvrhli do solných dolů v Endovieru. Když už si myslí, že je vše ztracené, objeví se princ Dorian a kapitán stráží Chaol a dostanou jí ven. Ale je v tom háček, musí vyhrát turnaj, a sloužit králi. Po této službě získá tolik vytouženou svobodu. Ale povede se jí to?

Už jen anotace se mi zaryla do hlavy,  a když jsem se po prvních pár stránkách začetla, neměla jsem šanci se od Calaeny a jejího příběhu odtrhnout. Knížka se čte rychle, děj má smysl a Vám nezbývá nic jiného než číst. Autorka své čtenáře nezatěžuje zbytečnými podrobnostmi o tomto světě, ale informace podává postupně a stravitelně. K tomu abyste se v příběhu zorientovali slouží i mapka v přední části knihy. Kniha je členěná na krátké kapitoly, které jsou vyprávěny ve třetí osobě, a proto se mi kniha dobře četla. Většina kapitol se odehrává okolo Caleany, ale najdete tu jich i pár kde je ve středu dění Dorian, Chaol nebo jiná postava. Moc se mi líbil i prvek zakázané magie. Příjemně to knihu obzvlášnilo a otevřelo dveře dalším záhadám, které musí hlavní hrdinka řešit.

Oblíbila jsem si i postavy, hlavně Chaola. Moc se mi líbilo, jak si k Calaeně postupně nacházel cestu a postupně se i čtenářům otevíral. Oproti němu mi Dorian chvilkami pil krev, přišel mi arogantní a protivný,a upřímně, mým favoritem je Chaol. Ale nakonec si mi i on zalíbil a užívala jsem si každou chvilku kdy se v knize objevil. Nakonec jsem si nechala Calaenu. Obdivovala jsem její statečnost a její talent pro bojování. Udivovaly mě její myšlenkové pochody kdy vymýšlela únikové cesty a odzbrojení stráží. Je to naprosto neklasická hrdinka YA literatury. Mezi těmito postavami vznikl milostný trojúhelník a bavil své čtenáře svými omyly.

Kniha je určená všem milovníkům fantasy a věřím, že každý si tu najde to své. Další bonus je to, že má tato kniha díly které na ni navazují. Byla by velká škoda kdyby zůstalo jen u jednoho dílu. Těším se na další tajemství a dobrodružství této neobvyklé hrdinky a jejích přátel.

První díl je jen taková malá ochutnávka, a věřím, že i další díly rozhodně mají co nabídnout. Já osobně jsem si tuto knihu zamilovala, a už se nemůžu dočkat až se vrhnu do dalšího dílu. Rozhodně knihu doporučuji všem, kteří mají rádi fantasy. Myslím si, že o této sérii ještě hodně uslyšíme.

10/10

Knihu si můžete zakoupit zde :