čtvrtek 6. října 2016

Knižní tag: Buď, anebo...


Ahoj! Protože už jsem dlouho nepřidala žádný tag, trochu jsem zapátrala, a našla suprový u Knížkomolky . Tag je o tom, že máte dvě možnosti a z nich si musíte jednu vybrat, a samozřejmě zdůvodnit proč :) Říkala jsem si, že to bude lehký, ale dost jsem se spletla... Jak to nakonec dopadlo? Podívejte se sami :)


... číst buď jen ženské autorky, anebo jen mužské autory?
Hned začátek je pěkně těžkej.  Na jedné straně Tolkien, Riordan, Green, Paolini, Levithan a na druhé Rowlingová, Gierová, Moyesová, Moriarty... ale ne, takovýho Harryho bych nemohla zavrhnout, to se radši vzdám třeba Willů Graysonů.

... číst buď jen série, anebo jenom knihy bez pokrčování?
Rozhodně série! Miluju ten pocit, když najdu nějakou novou, a pak v několika dílech propadám zpátky do jejího světa! U samotných knížek je problém, že mají často otevřené konce. V sériích je většinou všechno na konci vysvětlené, a nemusí Vás trápit co tohle a támhleto. A samozřějmě se líp vyjímají na poličce :)

... nakupovat buď jen v kamenných knihkupectvích, anebo jen v e-shopech?
Po e-shopech je to určitě levnější, a nebyly by Otevíračky.. ale v knihkupectví si prostě můžete knížku osahat, a většinou k pokladně nedojdete jen s tou pro kterou jste si přišli. Ráda nakupuju knihy po internetu, ale v reálu to pro mě má prostě větší kouzlo. A samozřejmě máte šanci potkat stejného blázna do knížek, jako jste vy. To se mi párkrát stalo, a bylo to super.

... buď vidět nejdřív filmovou verzi, anebo nikdy nemít možnost vidět film?
Filmy jsou moje další srdeční záležitost, a proto volím tuto možnost. Sice si nejdřív radši přečtu knížku, ale pak jsou tu filmy jako je třeba S láskou Rosie.. naprosto upřímně, film miluju a knížku jsem protrpěla. Na některé knížky narazím třeba až po tom co shlédnu film a řeknu si, že by mě zajímala i předloha.

... číst buď jen papírové knížky, anebo e-booky?
Pfff... to jako vážně? Samozřejmě, že papírové knížky, o tom nemusím přemýšlet. Nebaví mě číst na čtečce, a taky mě z toho bolí oči. Další, prosím!

... být recenzent z povolání, anebo spisovatel?   
To je snad sen každého knihomola, mít svojí knížku ve výloze vedle svého oblíbeného spisovatele. Nebudu se lišit. Sice mě baví přečíst knížku, napsat recenzi, ale přece jenom napsat něco svého.. je to úplně jiný pocit. Občas něco sem tam napíšu, ale nemyslím si, že je to dostanečně dobrý proto, aby to někdo viděl. Vymyslet si vlastní svět, postavy a příběh... jo, to by bylo něco.

... číst buď pořád dokola svých dvacet oblíbených knížek, anebo nikdy žádnou knihu nepřečíst dvakrát?
Sice těžký výběr, ale nedokážu si představit, že sedm z dvaceti knížek by byl Harry Potter a já bych ho četla pořád dokola... Nemám oblíbené knihy ale spíš série. A hlavně mě baví poznávat nové světy a autory. Takže radši jednou Harryho a potom dalších sto jiných knížek.

Tak to je všechno! Doufám, že se Vám Tag líbil :) Jak byste odpověděli vy?
Mějte se hezky!