sobota 17. září 2016

Recenze: Selekce

Orig. název: The Selection 
Autor: Kiera Cassová 
Překlad: Jana Montorio Doležalová 
Vydáno: CooBoo, 2014 
Počet stran: 287




Moje recenze:  
 
Od pololetí mi celá série ležela na poličce, a čekala na přečtení. Selekci jsem už jednou četla, ale po přečtení jsem neměla náladu ani čas se pustit do jejího pokračování, Elity. Zhruba po roce jsem si čtení Selekce zopakovala, a překvapilo mě, jak rychle jsem jí přelouskala.


Podle obálky byste mohli soudit, že jde o nějaký příběh o princeznách pro malé děti. Já si myslela něco podobného, ale po přečtení mnoha kladných recenzí jsem změnila názor. O princeznách to sice malinko je, ale to, že si princ musí vybrat z 35 obyčejných holek svou budoucí ženu, je docela dobrý nápad. Prince to sráží na úroveň normálních postav. Přidání záporáků, rebelů, jsem vážně ocenila. Dodávají knize potřebné body zlomu.

Forma psaní je super, okamžitě Vás vtáhne do děje. Autorku jsem neznala a tak mě příjemně překvapila. Kapitoly nejsou zbytečně dlouhé, a téměř v každé se něco děje. Do vyprávění jsou včleněny i útoky rebelů, které vše oživují. 

Autorka dokázala vytvořit sympatické postavy, až na Celestu, ale i tu jsem si svým způsobem oblíbila. America by byla naprosto dokonalá volba na budoucí královnu, až na dvě věci : divokost která jí přivádí do problémů, stejně jako nerozhodnost mezi Aspenem a Maxonem. Maxon je sice typický princ, ale ani tak to nemá lehké. Jeho city k Americe jsou jasné už od začátku, ale ona mu to rozhodně neulehčuje, a díky tomu jsem se i dost nasmála. Maxon mi byl příjemný ale koho jsem z duše nesnášela byl Aspen.

Selekce může připomínat Hunger Games, Rudou královnu nebo Univerzitu výjimečných, ale každý příběh tohoto typu má společné znaky, bez kterých by to nebylo ono. Já si v knize našla své - poutavou formu psaní, lásku, nebezpečí, záporáky, tajemství, dobrodružství, zajímavé postavy a příběh který má co říct.

Samotnou Selekci jsem přečetla ani ne za den, knížka mě bavila od začátku do konce. Zaslechla jsem, že by se měl točit podle knižní předlohy i film, tak jsem zvědavá... Už se těším na pokračování, jsem zvědavá jak bude příběh v Elitě pokračovat!

10/10