Marťan

Orig. název: The Martian
Autor: Andy Weir
Překlad: Michal Prokop
Vydáno: Knižní klub, 2015
Počet stran: 344

Přiznám se, že jsem si knížku přečetla až po tom, co jsem viděla film, který mě rozesmutnil ale i rozesmál. Ale jeho předloha ve mě vyvolala mnohem víc emocí. Na můj vkus jsem jí ale četla moc dlouho... Kdybych měla na čtení víc než tu hodinu denně co jsem na táboře měla, vsadím se, že už bych jí během tří dnů měla, ale takhle mi to trvalo něco přes týden... Četla bych víc, ale ve stanu se s baterkou moc dobře nečte ... :D

Příběh je vyprávěn z úhlu Marka Watneyho, který je na Marsu, z pohledu lidí na Zemi a potom se sem občas připlete vypravěč. Forma psaní je natolik poutavá, že si chvílemi připadáte jako byste se sami ocitli na Marsu. Ale co mě trochu odrazovalo, bylo množství technických pojmů, které autor používá. Na jednu stranu se mu to vážně povedlo, ale stejně toho bylo moc. Právě proto se občas nezdá, že jde pouze o fikci. Lidé ale přístup na Mars nemají... prozatím. Pokud se lidstvo na rudou planetu podívá, mohlo by to vypadat takhle.

Mark Watney, o kterém je celý tento příběh, je sympatický, ironický, vtipný, chytrý, nejlepší botanik, kolonizátor Marsu... on je prostě všechno. Nezastaví se před ničím, a z každého problému hladce vyklouzne. Jeho kutilství mě strašně bavilo a nad tím jak dokázal cokoli vyhlásit jsem se moc nasmála. Ale ani skupina vědců a lidí která se mu snažila ze Země pomoct nebyla k zahození. Teda až na Teddyho, ten mě neskutečně štval!

Kniha je plná akce, ale konec je naprostá bomba! Autor si pohrál s detaily a stojí to za to :)

Měla jsem problém se začíst, ale pak jsem začala být zvědavá jak to dopadne (některý věci se nemusí s filmem shodovat)  a četla jsem dál. Byla to první kniha kterou jsem vzala do ruky po mé měsíční čtecí krizi, a možná proto jsem jí nemohla přelouskat tak rychle jak bych chtěla. Každopádně, kniha je to skvělá, a tím že si ji přečtete, rozhodně nic nezkazíte. Mrkněte i na film je super! :)

9/10

Četli jste Marťana? Jaký máte na něj názor? Viděli jste film? :)