Orig. název: Splintered
Autor: A.G. Howardová
Překlad: Magdaléna Starková
Vydáno: CooBoo, 2015
Počet stran: 415
Série: Šepotání (#1)

Knížka si mě na první pohled získala obálkou, a dost zajímavou anotací. Na druhý pohled, když jsem nakoukla dovnitř a uviděla neobvyklé zelené písmo bylo rozhodnuto. Autorku jsem neznala, a to že se snaží navázat na už existující příběh mě dost překvapilo, a tak jsem byla zvědavá jak to zvládne, protože když se o tohle někdo snaží tak to většinou nedopadne moc dobře.

Bála jsem se toho, že se autorka hodlá vydat do Říše Divů a pokračovat ve vyprávění o Alence, tedy spíš o generacích které ji následovaly. Samozřejmě tu jsou malé odlišnosti, aby se příběh trochu odlišil. Třeba když se na scéně objevil bílý králíček předělaný na kostřičku jménem Vzteklíček, dostala jsem docela na dlouho záchvat smíchu a říkala si, že to bude docela blbost...

Ze začátku mi Šepotání přišel jako nic moc pokus, ale děj ubíhá rychle, autorka píše čtivě a když přehlédnete Vzteklíčka a podobné mutantíky, tak je to vlastně docela dobré téma pro knihu. Překvapilo mě jak do sebe vše zapadá, nikde mi příběh nepřišel zmatený a místy jsem se dost bavila. Kdybych měla knihu měla k něčemu přirovnat, napadly by mě asi barvy. Celý příběh je tak pestrý, že se v něm každý najde a je nemožné se při něm nudit. Těch 415 stránek uteče jako nic.

Alyssa se mi na začátku jevila jako nic moc hlavní hrdinka... trochu moc zmalovaná, extravagantní, naivní.. ale když se dostala do Říše Divů tak jsem si jí oblíbila. Když jsem se dostala k Zachovi, vzpomněla jsem si na Zacha v Kázání ohně a doufala, že takový nebude. Naštěstí se mi to splnilo, tak sympatickou a obětavou postavu příběh přesně potřeboval. A pak stojí za zmínku i Morfeus, u kterého jsem dlouho nevěděla jak to je. Nevím jestli se dá nazvat přímo záporákem, ale k němu mi to přesně sedí. A kdo nemiluje záporáky, že?

Knížce nechybí tajemství, láska, drama a najdete tu docela i očekávatelný milostný trojúhelník... mezi kým je asi jasné :) Když zapomenete co víte o Říši Divů je to skvělé čtení.

Jsem moc ráda že jsem překonala obavy z návratu do Říše Divů. Příběh je navazující a přitom originální a to se pokaždé nepovede. Na Divotání ještě čekím ale nemůžu se dočkat až se do něj pustím.. :)

10/10