neděle 19. června 2016

První Stříbrná kniha snů

Orig. název: Das erste Buch der Traume
Autor: Kerstin Gierová
Překlad: Tereza Pecáková
Vydáno: CooBoo, 2014
Počet stran: 351
Série: Silber


Moje recenze:
Díky kladným recenzím, které jsou snad všude, jsem začala přemýšlet o tom že si knížku přečtu. Každý tuhle sérii strašně chválí, ale je opravdu tak skvělá? Od autorky jsem už něco četla, a věděla jsem přibližně co čekat :) Anotace si u mě získala další pozornost a když už byla v knihovně První Stříbrná kniha snů volná, rozhodla jsem se a přečetla ji.




Obálka se mi zdála trošku dětská, ale tak se mi jevila i u Drahokamů, takže jsem se nenechala odradit. Postupně jsem si jí ale zamilovala, Dokonale se hodí k celému příběhu, každý sebemenší detail je nějak zaznamenaný i v knize.

Další co se mi na vydání tohoto snového čtení líbí je občasné zdobení stránek :)

Děj vypráví ze svého pohledu hlavní hrdinka Liv, a nechybí jí smysl pro humor. Její poznámky k vážným situacím mě vážně dost bavily. Občas se mezi kapitolami objeví blog Plesky Třesky kde se objevují tajemství ze školy kam Liv chodí. Zdá se, že záhadná Secrecy je všude a okamžitě vše napíše právě na svůj blog. Snad se brzy dozvíme kdo je Secrecy... já sama mám pár tipů!

Kniha se čte sama, kdybych měla na čtení víc času a ve škole mě netrápily poslední písemky, myslím že bych jí přečetla jedním dechem. Samotný příběh je vážně dobrý, jen mi tam něco malinko chybělo k dokonalosti. Autorka vše popisuje do sebemenších detailů, takže do knihy vpadnete jako do snů o kterých je celý příběh.

O sympatické postavy tu není nouze. Hlavní hrdinka Liv je milá ale dokáže být i drzá. Parta čtyř kluků se kterými se brzy spřátelí ji vtáhnou do dobrodružství, a oživí celý příběh. Její rodina ustupuje do pozadí i když její budoucí nevlastní bratr sehraje dost důležitou roli.

Knížka má své klady a moc jsem si u ní odpočinula, ale nedonutila mě přemýšlet. Příběh se mi líbí, ne tolik jako třeba u Drahokamů kde se mi zdál promyšlenější. Jestli máte rádi tajemství a hledáte odpočinkové čtení, tak je tahle série přesně pro Vás. S druhým dílem zatím počkám, ale myslím že se mi bude líbit víc :)


 7/10

Četli jste ? Jaký máte na knihu názor? :)