pondělí 6. června 2016

Nocte

Název: Nocte
Orig. název: Nocte
Autor: Courtney Coleová
Překlad: Adéla Špínová
Vydáno: CooBoo, 2016
Počet stran: 340



Moje recenze:

Nocte je další z knížek, které jsem neplánovala číst, a nějakou záhadou se ke mě dostala. Anotace mi ale přišla zajímavá, tak proč si knížku nepřečíst? Ještě, že jsem jí neodložila, protože bych toho vážně hodně litovala...



Obálka je první co Vás musí zaujmout. U Nocte se to určitě podařilo. Je to jeden z bonusů téhle knížky. Jen název Nocte (= v noci) slibuje neobyčejný příběh, který má čím překvapit. Jako další plus musím dát to, že se v textu sem tam objeví nějaké to latinské slovíčko. Latina se mi moc líbí, je to pro mě takový... kouzelný jazyk, takže jsem takové obzvláštnění jen uvítala.

Kniha se čte sama, překlad je čtivý a přímočarý. Styl vyprávění mi naprosto vyrazil dech. Příběh vypráví hlavní hrdinka Calla, a její kapitoly střídají části které vypráví její bratr Finn. Jeho kapitoly mají trochu jiné písmo a objevují se tu i útržky zápisků z jeho deníku. Vážně mi tenhle typ kapitol a psaní vyhovoval. Musela jsem prostě pořád číst dál! Příběh mě nenechal ani v klidu spát. Je to ten typ knihy, která Vás pohltí na první stránce a pustí až na konci. 

Autorce se povedlo vytvořit hodně sympatické postavy. Calla je neskutečná hlavní hrdinka. Její talent na správné rozhodování v nejhorších situacích bych občas sama dost ocenila.. A i přes starosti se svým bratrem a pocit viny to všechno dobře zvládala. Její bratr Finn je kapitola sama pro sebe. I když mě občas hodně štval, oblíbila jsem si ho. Nakonec jsem si nechala Darea, kterého si prostě nejde nezamilovat. Občas jsem Calle jejího ''prince''  docela záviděla... ;)

Řekla bych, že Nocte má všechno: lásku, strach, deprese, tajemství a překvapivý konec. Měla jsem jistou představu o tom jak to celé skončí, ale docela jsem se sekla :D Konec je zvláštní, dokonalý, otevřený a zároveň uzavřený....

Nocte patří ke knihám, které ve Vás něco nechají. A jsem za to moc ráda, protože občas je nějaká ta temnější knížka potřeba, aby nás vrátila zpátky na zem. Určitě Nocte doporučuji, je to neobyčejné čtení, které jsem si moc užila :)


 10/10


Četli jste, nebo plánujete číst Nocte? Jaký na knížku máte názor? :)