úterý 3. května 2016

Will Grayson, Will Grayson

Název: Will Grayson, Will Grayson
Orig. název: Will Grayson, Will Grayson
Autor: John Green, David Levithan
Překlad: Veronika Volhejnová
Vydáno: YOLI, 2016
Počet stran: 280




Moje recenze:
Knížka se mi dostala do ruky díky narozeninové soutěži od YOLI. Když jsem se zúčastnila, opravdu jsem nečekala, že bych mohla mít štěstí a vyhrát. Ale během pár dní mi přišel email a po něm následovala i samotná výhra (Otevíračka #1). Měla jsem obrovskou radost :) 


Jméno Johna Greena ani Davida Levithana snad ani nemusím představovat. Oba autoři jsou v poslední době dost vyhledávaní. Já osobně je mám moc ráda, u jejich knih si vždy odpočinu. Proto jsem byla nadšená, když se ke mě dostalo, že společně píší knihu Will Grayson, Will Grayson. Nemohla jsem se dočkat až si jí přečtu.

V knize se střídá vyprávění dvou kluků, a oba se jmenují Will Grayson. Jednoho píše Green, a druhého Levithan. Tyto dva hlavní hrdiny od sebe bezpečně rozeznáte, první Will bojuje s dospíváním a první láskou, má svoji vlastní filosofii a specifický humor- toho píše Green. A Druhý Will, psaný Levithanem, je homosexuál a jeho problémem jsou deprese a nerozhodnost.

já: víš, co je na lásce otravný? 
t.d.w.g.: co? 
já: že je spojená s pravdou.

Oba Willové mají své kouzlo, a je těžké říci, kterého jsem si oblíbila víc. Samozřejmě nechybí ani vedlejší postavy, rodina a přátelé hlavních hrdinů. Právě díky kamarádům se cesty Willa Graysona a Willa Graysona setkají. Postavou kterou jsem si zamilovala je Drobek, ale toho má rád snad každý kdo knihu četl.  Jeho hlášky byli trefné, a moc jsem se u nich nasmála. Můj obdiv si zasloužil kvůli tomu, že se nestydí za to, kým je a chce to ukázat světu.

Občas si při čtení říkáte, že teď se tohle určitě nestane, ale stane se to. Je to zábavné čtení u kterého nemáte šanci se nudit. Spojení trorby Johna Greena a Davida Levithana dalo příběhu úplně nový rozměr.

Jediné, co mě trochu zklamalo, byl konec příběhu. Přišel mi trochu přehnaný, možná i malinko otevřenější než by bylo dobré. Docela by mě zajímalo jak to pokračovalo dál. Celkově kniha končí rozhovorem obou autorů, který je určitě dobré si přečíst.

Trvalo mi docela dlouho, než jsem si všechno srovnala v hlavě a dokázala na to napsat názor. Je to jedna z těch knížek které si přečtete a cítíte, že se ve Vás něco pohnulo a něco jste si z ní odnesli. Určitě bych doporučila si ji přečíst, pokud máte rádi tyto dva spisovatele. Dohromady se jim podařilo napsat úžasný příběh.

9/10

 Velké díky patří Yoli za uspořádání soutěže a za to, kolik super knížek které vydávají ;)