neděle 29. května 2016

Rudá královna

Název: Rudá královna
Orig. název: Red Queen
Autor: Victoria Aveyardová
Překlad: Alžběta Kalinová
Vydáno: CooBoo, 2015
Počet stran: 359

Moje recenze:
Na Královnu jsem narazila v knihovně, a říkala jsem si, proč si jí nepůjčit, když je volná a každý o ní píše celkem kladné recenze. Nečekala jsem nijak zajímavý příběh. Autorku jsem neznala, takže jsem ani nevěděla jak píše. Prostě velká neznámá.

Moc se mi líbí ta obálka. Jestli platí, že v jednoduchosti je krása, tak tady to platí dvojnásob. Na světle modrém pozadí vystupuje koruna s krví. Nedokážu si představit lepší motiv k této knize.

Autorka má hezký styl psaní, jednoduchý a tím pádem i hodně čtivý. Vyprávění Vás vtáhne do děje, a nepustí až do posledního slova. Dlouho se mi nestalo, abych se začetla už na první stránce a odtrhla se až tak po sto stránkách. Chvílemi mi Královna připomínala Hunger games a Selekci... Proto jestli se Vám tenhle typ knížek líbí, tak je to knížka pro Vás.

Nadchl mě svět rozdělený na Rudé a Stříbrné. Hlavně ty nadpřirozené schopnosti, to je fakt super. I přidání ''negativního'' prvku v podání Šarlatové hlídky je naprosto dokonalý. I když odvádění dětí do války nic moc.

Další co se mi na knize líbí, jsou postavy. Zamilovala jsem si Mare, Cala a Juliana. Největšího záporáka u mě jednoznačně vyhrál Maven. Od začátku mi byl protivný. Ale naštěstí se tam objevovaly celkem často  moje oblíbené tři postavy. Cal mi byl sympatický už od prvního okamžiku kdy se v příběhu objevil. Mare vlastně taky, ale tolik jsem si to neuvědomovala. Její největší štěstí bylo, že měla za spojence Juliana, který se jí bez váhání snažil pomoct. Ostatní postavy mi moc k srdci nepřirostly, ale ani mi výslovně nevadily.

Ke konci se kniha začala vyvíjet jiným směrem než bych čekala. I když určité postavy se vybarvily přesně tak, jak jsem už od začátku tipovala. Konec jsem četla a říkala jsem si : ,,To je jasný, jak to dopadne'' ale pak se to změnilo na : ,,Ne, takhle to určitě neskončí'' .

Knížka mě příjemně překvapila, a už teď se nemůžu dočkat pokračování. Už dlouho mě takhle nic neoslovilo. Příběh má hlavu i patu, a začtete se do něj okamžitě, stejně jako já. Prostě a jednoduše, víc takových knížek jako je Rudá královna!

10/10

Četli jste Rudou královnu? Jaký na ní máte názor? :)