Název: Proroctví (Bohové Olympu #1)
Orig. název: The Lost Hero (Heroes of Olympus #1)
Autor: Rick Riordan
Překlad: Dana Chodilová
Vydáno: Fragment, 2012
Počet stran: 512

Série Percy Jackson se mi strašně líbila, a tak jsem bez váhání sáhla po jejím volném pokračování. Vždycky jsem měla ráda řeckou mytologii. Celkem jsem ale měla obavy z toho, jestli autor dokáže dobře navázat na předešlý příběh. Myslela jsem si, že Bohové Olympu budou hodně daleko za Percy Jacksonem. Ale spletla jsem se. Bohové Olympu mi příjdou ještě lepší!

Nebyl by to Rick Riordan, kdyby jeho příběh nezačínal nějakým problémem, v tomto případě Jasonův výpadek paměti. Styl psaní mi přišel o proti Percymu lepší, trochu víc vybroušenější. Oceňuji i přídání nových postav, tak i trochu změnu směru, tím myslím zařazení římských bohů. Moc se mi líbí to, jak autor modernizuje polobohy, bohy a samozřejmě i zloduchy (příkladem může být návštěva obchoďáku), ale to bylo i Percy Jacksona.

Kniha se dělí na krátké kapitoly, které vypráví autor o Jasonovi, Piper a Leovi. To oni jsou zde novými hlavními hrdiny. Zjišťují, že jsou polobozi, zapadající do Velkého proroctví. Ze začátku jsem měla problém s římskými bohy, byla jsem zvyklá na ty řecké. Ale postupně se mi řecká a římská jména spojila, a docela mi do příběhu i pasují.

V knize se setkáte jak s Annabeth, tak i s ostatními z tábora, které znáte pokud jste četli Percyho Jacksona. Jediný kdo tu chybí je samotný Percy, který je nezvěstný. Ale ve stejnou chvíli se tu objevuje Jason, Piper a Leo. Annabeth se vydává hledat Percyho, ale její výprava se přesunuje do ústraní. Hlavní výpravu proto logicky dostává Jason, Piper a Leo.

Lea má snad rád každý kdo knihu četl, a já nejsem vyjímkou. Jeho vtípky zpestřují děj, a mechanická zručnost je záviděníhodná. Obdivuji ho za to jaký je, po takových hrůzách které prožil. K Piper a Jasonovi nemám moc co napsat. Určitě bych neřekla že se mi nelíbili, ale zase jsem si je nijak extra neoblíbila. Od Jasona bych možná čekala trochu víc, kvůli tomu kdo je jeho otec. A Piper mě oslovila tím jak umí manipulovat lidmi, i jak všechno zvládla.

Celkově mi kniha přišla hodně promyšlená, zábavná a čtivá. Sice jsem občas věděla odpovědi na některé otázky dřív než hrdinové, ale to mi nevadilo. Pokud jste ještě nečetli Percyho, tak si ho nejdřív přečtěte, a pak sáhněte po Bozích Olympu. A pokud už máte Percyho přečteného, můžu Vám jeho pokračování vřele doporučit, příběh si zamilujete.

Dávám 9/10 :)