pátek 8. dubna 2016

Rudá jako rubín (Drahokamy #1)

Název: Rudá jako rubín
Orig. název: Rubinrot
Autor: Kerstin Gierová
Překlad: Tereza Pecáková
Vydáno: CooBoo, 2012
Počet stran: 336

Moje recenze: 
O téhle sérii jsem zpočátku vůbec nevěděla. Kamarádka si koupila první díl a hned jak dočetla mi ho přinesla s tím, že si ho prostě musím přečíst. Když odcházela, měla jsem už díru v hlavě, z toho jak příběh vychvalovala. Provokativně mi knížku nechala na stole, a tak mi nezbylo nic jiného, než začít číst. Autorku jsem neznala, a proto jsem nevěděla co čekat. 

Asi se ke mě nedostala kvůli té obálce. Rozhodně bych si jí představovala jinou... Trochu jsem se pousmála tomu, že je v názvu rudá barva a samotná kniha je růžová, ale dobrý. Nejdřív jsem si říkala, že by se obálka hodila spíš k pohádce protože je taková dětská, ale nakonec se mi i celkem líbí.
Kniha jako taková začíná prologem, který by Vás měl vtáhnout do děje. Na mě působil trochu jinak. Zamotal mi hlavu a donutil mě číst dál. Stejně zafungoval i epilog, který mě donutil začít číst další díl. Děj ze začátku ubíhá hrozně pomalu, čekáte kdy se něco stane a pak se na Vás všechno nahrne a jste na konci ani nevíte jak. Tím mě autorka hrozně překvapila, nečekala jsem, že mě její styl psaní a celkově děj chytne. Moc se mi líbí jak autorka popisuje pocity, třeba tu zamilovanost do Gideona.

Celkové téma je zajímavé. Kdo by se nechtěl podívat třeba do 19. století? Vážně mě to cestování časem nadchlo, nečekala bych, že by o tom  někdo mohl napsat tak dobrý příběh. A to že se příběh odehrává v Londýně, je jen vítaný bonus.

Celý příběh je o Gwendolyn, která vidí duchy a je utajenou dědičkou genu, díky kterému může cestovat časem. Bylo mi Gwen chvilkama líto. Je hodná, milá ale dostane do špatné situace a ani za to nemůže. Zamiluje se do Gideona, druhého cestovatele časem. Fakt jsem ho nemohla vystát, je strašně arogantní. Sestřenice Charlotte je na Gwendolyn celou dobu protivná, ale vlastně jí chápu. Celý život jí předhazují to, že je vyjímečná a najednou je jen obyčejná holka. Ke svému vlastnímu překvapení jsem si jí oblíbila, i když si vztek vylévá na Gwen. A nakonec jsem si nechala Leslie, Gweninu nejlepší kamárádku. Upřímně Gwendolyn zavidím, takovou kamarádku která vždy pomůže by si přál snad každý.

Byla jsem občas unavená z toho vysvětlování - kdo je tohle, co je tamhleto, jak to funguje... ale to k prvním dílům neodmyslitelně patří. Občas se těch novinek objeví strašně moc, a trochu se v tom ztratíte. Měla jsem z této série obavy, ale opravdu příjemně mě překvapila. Knížka se čte dobře, téma i postavy jsou zajímavé. Tak snad moje nadšení nevyprchá u dalšího dílu ;)
                                                                          8/10