Název: Líbali jsme se
Orig. název: Two Boys Kissing
Autor: David Levithan
Překlad: Kateřina Ešnerová
Vydáno: CooBoo, 2015
Počet stran: 192

Ze začátku jsem knížce moc nedávala. Všichni říkali že u ní brečeli a já knížky které se snaží čtenáře rozesmutnit fakt nemám ráda. Ale byla volná v knihovně a já si jí chtěla přečíst. Od autora jsem už četla Knihu přání a tu jsem si zamilovala.

Moc se mi líbí ta obálka (hlavně proto že je modrá). Není přeplácaná jako mají některé knížky které se Vás snaží za každou upoutat, většinou se z nich stejně vyklube odpad nebo jimi podložíte nohu stolu který se vrklá. Z modrého podkladu krásně vystupují dvě siluety hlav. Při bližším zkoumání zjistíte že jsou tvořeny z úryvků knihy. Jediný co se mi nelíbí je jméno spisovatele napsané červeně, celkem mě to bije do očí, ale něčím se to odlišit musí. Na modré-bílé-černé kombinaci se nedá nic zkazit, ale ta červená tam prostě nesedí.

Kniha není psaná v kapitolách, trošku mi to i vadilo, čtu prostě od kapitoly do kapitoly. Příběhy několika kluků se prolínají s poznámkami vypravěčů, kterými tady jsou homosexuálové zemřelí na AIDS. Fakt se mi líbila ta ''filozofie'' vypravěčů. Některé myšlenky se mi vepsaly do paměti. Například to že v současném světě je slovo jiný špatně vykládáno jako špatný. Je to pravda, netýká se to jen homosexuálů. Stačí když si vezmete jen o trošku výraznější oblečení a už na Vás každý divně kouká. Všichni jsme ovce ve stádě, a když nebudeme bojovat zůstaneme v něm navždycky. Neměli bychom se bát být jiní, protože originalita je dobrá.

A právě Harry s Craigem se odpojili, svým činem chtějí dokázat právě to, že jiný neznamená špatný.  Proto je mám z celého příběhu nejradši, nestydí se za to co jsou. Avery mi přišel v pohodě, smířený s tím kdo je, ale oproti němu náladový Ryan který si myslím není tak docela spokojený tím kým se stal. Jako největší chudák z celého příběhu vyšel Cooper, ale jeho chování je pochopitelné, z toho jak se k němu okolí chová. Děti by měly být milovány svými rodiči ve všech situacích. A Neil s Peterem jsou prostě dokreslující postavy. Ti dva se k sobě i do příběhu skvěle hodí. Pěkně ho oživují.

Kniha je celkově čtivá když si zvyknete na to jak je psaná. Škoda je, že má jenom 192 stran, myslím že to mohlo být trochu víc rozepsané. Vytkla bych asi nekončící přímou řeč a vynechání pár písmenek (dobý x dobrý...).

Dávám 7/10