úterý 16. února 2016

Město z kostí (Nástroje smrti #1)

Název: Město z kostí (Nástroje smrti #1)
Orig. název: City of bones (Mortal Instruments #1)
Autor: Cassandra Clereová
Překlad: Eva Maršíková
Vydáno: Mladá fronta, 2009
Počet stran: 408

Moje recenze:
Další z knížek na které jsem dlouho čekala. V knihovně jsou pořád poslední tři díly, ale první tam nikdy není. Od koupě mě odrazuje množství dalších dílů, protože jak se znám, chtěla bych mít Nástroje smrti kompletní a to by mě zruinovalo. Moc se mi ale líbí nové obálky, a je těžké odolat. Přiznám se že mám moc ráda knížky ve stylu fantasy. Miluji na tom tu nevšednost a i to jak se v některých příbězích tenhle svět prolíná s tím reálným. Právě k těmto knížkám patří i Nástroje smrti.

 Jestli chcete číst knihu a je k ní i film, nikdy se nedívejte nejdřív na film. Totálně Vám to zkazí zážitek z knihy. To platí u všech, snad kromě Harryho Pottera. Já udělala tu chybu, že jsem viděla nejdříve film a tak jsem věděla o co jde. Knížku jsem čekala lepší, chvilkama už jsem jí chtěla odložit, ale dočetla jsem jí. Myslím si že je to tím že jsem knížku dostala do ruky až po filmu.



Styl psaní je jednodušší, čtenáře docela i vtáhne do děje. Všechny souvislosti a pojmy ze světa Lovců stínů jsou dobře vysvětlené, není těžké pochopit o co jde. Možná proto mě to tolik nebavilo, hodně toho vysvětlování a popisování míst a osob, právě i kvůli tomu byly pro mě kapitoly trochu o ničem, už jsem si ty osoby dokázala představit díky filmu. Na druhou stranu se musí autorce nechat, že když Vám popsala třeba knihovnu v Institutu, dokázali jsme si ji dost dobře představit. Myslím si, že další díly budou lepší, už jen kvůli tomu že tu ''vysvětlovací čast '' mám za sebou.

Clary je náctiletá dívka, která se ocitne ve světě Lovců stínů, a postupně zjišťuje že je jedním z nich. Průvodce jí dělá Jace, blonďák s dobrým smyslem pro humor. Jeho hlášky jsou prostě dokonalé, uživují celý příběh, a tím se z Jace stává tahoun celého příběhu. Pak je tu i nejlepší kamarád Clary - Simon. Tajně si na ni myslí ale má smůlu, ona je zakoukaná do někoho jiného. Celá zápletka spočívá v tom, že je unesena Claryina matka, která jako jediná ví, kde je Pohár smrti. Clary se pokusí s pomocí vlkodlaků a Lovců stínů dostat jí zpět.

Každý kdo má rád příběhy o magii, by se v knížce našel. Vždycky když si myslíte, že už Vás nemůže nic překvapit, přijde něco co Vám naprosto vyrazí dech, jako třeba ten konec... Jsem zvědavá na další díly, snad budou lepší než tenhle.

                                                 Dávám 6/10