úterý 12. ledna 2016

Hobit aneb cesta tam a zase zpátky


Název: Hobit aneb cesta tam a zase zpátky
Orig. název: The Hobbit
Autor: John Ronald Reuel Tolkien
Překlad: František Vrba
Vydáno : Argo, 2012
Počet stran: 242



Moje recenze:
Příběh Bilba Pytlíka asi není tak znamý 
jako cesta Froda do Mordoru, ale pro ty 
kteří se chtějí dozvědět více o Středozemi
před Pánem prstenů je to kniha šitá 
na míru. Způsob psaní je jednodušší 
a čitelnější než jiná Tolkienova díla. Je to spíš
taková pohádka, aspoň se mi tak jeví oproti 
Pánu prstenů.




Cesta Bilba Pytlíka začíná když se setkává s
Gandalfem v Kraji. Brzy se hobit 
vydává na cestu s čarodějem a 13 trpaslíky 
vedených Thorinem Pavézou. Společně 
chtějí získat zpět zlatý poklad trpaslíků a 
ztracený domov Durinova lidu - Erebor. 
Výprava se ale nelíbí všem. 

Jejich hlavním nepřítelem se stává skřet Azog, 
který jim cestu jak jen může komplikuje. 
Nejdříve je Bilbo jen na obtíž, ale ve skřetích 
tunelech nachází ,,odvahu´´, která z něj dělá 
důležitého člena výpravy.Postupně s trpaslíky 
navazuje přátelství, dokonce i s Thorinem.
Ve stínu draka však narůstá jiné zlo, 
a Gandalf musí skupinu opustit. Výprava jde 
dál, potýká se po cestě s různými nepříjemnostmi 
a setkává se s dalšími obyvateli Středozemě.

Byla jsem napjatá až do samého konce jak to dopadne. Naštěstí jsem si příběh přečetla
dřív než byl natočen poslední film, a tak jsem věděla jak to dopadne. Asi bych byla hodně překvapená
závěrem. Příjemně mě dobrodružství pohodlného hobita překvapilo.

První díl filmu jsem si zamilovala a koukala jsem na něj pořád dokola. 
Vlastně jsem se k němu dostala náhodou. Díky filmu jsem se donutila k 
přečtení hobita a jsem za to ráda. Nedokážu si představit lepší příběh o přátelství a odvaze :) 

Rozhodně doporučuji! Kniha ode mě získává 10/10 :)